top of page
IMG_4819.JPG
Houten Kaap logo FC.png

Veelgestelde vragen over theaterbezoek in Coronatijd

We kunnen ons voorstellen dat je voor je ons bezoekt graag wilt weten welke maatregelen wij in ons theater hebben getroffen om ervoor te zorgen dat je zorgeloos van een van onze voorstellingen kunt genieten. Daarom geven we hieronder antwoord op veelgestelde vragen. Voorafgaand aan de voorstelling sturen wij alle bezoekers meer informatie over de maatregelen en veiligheidsvoorschriften.

 

Wat kan ik zelf doen om mijn bezoek zo veilig mogelijk te maken?

Houd tijdens je bezoek altijd 1,5 meter afstand van medebezoekers en van onze medewerkers.

Was je handen bij aankomst en ook wanneer je weer thuis bent. Blijf thuis bij gezondheidsklachten.

 

Welke hygiënemaatregelen hebben jullie getroffen?

We leven de algemene hygiënevoorschriften van het RIVM na. Er zijn in ons theater desinfecterende handgel, zeeppompjes en papieren handdoekjes aanwezig. We zorgen voor intensieve schoonmaak van de contactoppervlakken, zoals deurknoppen, toiletten, tafels/stoelen en barkrukken. Onze medewerkers zorgen voor persoonlijke hygiëne en blijven thuis bij gezondheidsklachten.

 

Hoe lang van tevoren is het theater geopend?

Het theater is 30 minuten voor het begin van de voorstelling geopend. We vragen je minimaal 15 minuten voor aanvang voorstelling aanwezig te zijn. Zo kunnen we ervoor zorgen dat iedereen de zaal op tijd en met gepaste afstand kan betreden.

 

Mag ik altijd naar binnen?

Het theater is alleen toegankelijk voor mensen met een geldig ticket voor de voorstelling. Bij de ingang van het theater stellen wij je een aantal korte vragen in het kader van de gezondheidscheck. Heb je last van gezondheidsklachten zoals koorts, neusverkoudheid of hoesten, blijf dan thuis. Ook wanneer iemand in je directe omgeving gezondheidsklachten heeft vragen wij je om niet naar de voorstelling te komen.

 

Kan ik tickets aan de deur kopen?

Nee, het is niet mogelijk direct voorafgaand aan de voorstelling nog kaarten aan de kassa te kopen. Koop je tickets online via www.houtenkaap.nl of reserveer ze door te mailen naar info@houtenkaap.nl

 

Hoeveel mensen zitten er in de zaal?

Per voorstelling verkopen we maximaal 30 kaarten. Omdat wij werken met losse zitplaatsen kunnen wij de zaal zo inrichten dat er altijd anderhalve meter afstand is tussen de stoelen van verschillende gezelschappen.

 

Naast wie mag ik zitten?

Bezoekers die deel uitmaken van hetzelfde huishouden, zoals een gezin, partners of huisgenoten mogen naast elkaar zitten in de zaal. Koop je de tickets voor jou en andere leden uit hetzelfde huishouden tegelijk dan zetten we jullie bij elkaar. Bezoek je de voorstelling met iemand die niet tot jouw huishouden behoort, bestel dan je kaarten apart zo kunnen wij ervoor zorgen dat er, waar nodig, voldoende afstand is tussen de zitplaatsen.   

 

Hoe weet ik wat mijn plaats is?

Op de kaarten die je online koopt staat geen stoelnummer. Wij maken een indeling op basis van de bestelde kaarten en begeleiden je naar je zitplaats. Het is niet toegestaan om te schuiven met stoelen. Let er bij het betreden en verlaten van de zaal op dat je 1,5 meter afstand houdt tot de andere bezoekers.

 

Kan ik mijn jas en tas ergens ophangen?

De garderoberekken zijn momenteel niet in gebruik. Je mag je jas en handtas mee de zaal in nemen.

 

Hoe zit met met de ventilatie in het theater?

Zowel in de bar als in de zaal is een ventilatiesysteem aanwezig. Deze systemen draaien 24 uur per dag, ook als er niemand in het gebouw aanwezig is. Er wordt dus continu verse buitenlucht het pand in gezogen. De lucht die afgezogen wordt, gaat direct naar buiten. Zo beschikken we in ons gebouw altijd over een ‘schone’ luchttoevoer.

 

Moet ik een mondkapje dragen?

Per 1 december 2020 is het wettelijk verplicht om een mondkapje te dragen in publieke ruimten zoals ons theater. Zodra je hebt plaatsgenomen op de aan jou toegewezen zitplaats is het dragen van een mondkapje niet meer nodig. Bij het verlaten van de zaal vragen wij iedereen het mondkapje weer op te doen.

 

Is de bar geopend?

De bar is voorafgaand, tijdens en na de voorstelling gesloten.

 

Zijn de toiletten geopend?

Natuurlijk kun je voorafgaand en na de voorstelling gewoon gebruik maken van het toilet. Wij zorgen voor extra schoonmaak van de toiletten en contactoppervlakken.

 

Als ik gezondheidsklachten heb of een huisgenoot die ziek is waardoor ik niet naar de voorstelling kan komen, krijg ik dan mijn geld terug?

Geld teruggeven is helaas niet mogelijk. Wat we wel kunnen doen is je tickets omzetten naar kaarten voor een andere voorstelling op een later moment.

 

Ik heb nog een vraag, kan ik jullie bellen?

Voorlopig werken wij vooral vanuit huis en zijn we beperkt telefonisch bereikbaar. Op maandag en donderdag kun je ons bellen op telefoonnummer 0187-89 39 00 of 0611075129. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@houtenkaap.nl. Laat eventueel je telefoonnummer achter, zodat wij je kunnen terugbellen.

 

Natuurlijk leven wij de richtlijnen van het RIVM en de overheid na en volgen wij deze op de voet. Wanneer de richtlijnen wijzigen, passen we ons beleid en de maatregelen hier op aan.

 

Wij wensen je een prettig bezoek aan ons theater!

Wil jij ook straks kunnen blijven genieten van mooie voorstellingen en leuke activiteiten in Strandtheater Houten Kaap?

Word vriend van de Houten Kaap en steun ons voor slechts €25,-

bottom of page